Biznes

Jak zaplanować zyski przedsiębiorstwa – czyli o planie sprzedażowym

Na rynku pojawia się coraz więcej firm typowo handlowych. Nic dziwnego, ponieważ w dobie internetu, kiedy zakupy można robić nawet bez wychodzenia z domu – statystycznie kupujemy więcej produktów, niż kiedykolwiek wcześniej. Z tego powodu branża handlowa staje się coraz bardziej dochodowa dla osób, które zawodowo zajmują się handlem.

Przede wszystkim zysk

Najważniejszą rzeczą w handlu jest oczywiście zysk. Każdy, kto zakłada działalność gospodarczą ukierunkowaną na sprzedaż towarów, liczy na to, iż firma będzie przynosić wysokie dochody. Jednak to nie takie proste; aby sprzedaż była efektywna i przedsiębiorstwo rzeczywiście przynosiło dochody na odpowiednim poziomie, niezbędny jest solidnie przygotowany Plan sprzedażowy.

Podstawy tworzenia planu sprzedażowego

Na początek należy wspomnieć, iż plan sprzedażowy to nie tylko prognoza ilości sprzedanych towarów. U jego podstaw leżą bowiem szczegółowe i dogłębne analizy dotyczące potrzeb rynkowych, jak również koszty uzyskania przychodu – między innymi wydatki poniesione w związku z reklamą oferowanych produktów, koszty utrzymania odpowiedniej ilości pracowników niezbędnych do osiągnięcia zamierzonych celów sprzedażowych, jak również inne wydatki, jakie przedsiębiorstwo musi ponieść przed rozpoczęciem handlu.

Zasoby ludzkie

Jednym z ważnych punktów opracowywania planu sprzedażowego jest określenie zasobów ludzkich, które potrzebne są do osiągnięcia zamierzonych przez firmę celów. Jest to nic innego, jak ilość zatrudnianych przy produkcji i/lub sprzedaży osób. Jak wiadomo, każdy pracodawca ponosi wysokie koszty związane z utrzymaniem swoich pracowników – każda nowa osoba w firmie to kolejny wydatek. Dlatego tak ważne jest, aby odpowiednio rozplanować zasoby ludzkie i nie generować dla firmy kolejnych niepotrzebnych kosztów i wydatków.

Wydatki konieczne

Innymi wydatkami, których przedsiębiorstwo nie zdoła uniknąć, jeśli chce prowadzić efektywną sprzedaż, są koszty reklamy i marketingu. Jak wiadomo – reklama dźwignią handlu, więc nie warto na niej oszczędzać. Należy jednak pamiętać o ujęciu kosztów reklamy również we wstępnym planie sprzedażowym.

Pokaż więcej

Related Articles

Back to top button
Close