Biznes

Standy reklamowe i ich rola w promocji biznesu

Do efektywnego promowania biznesu niezbędne jest korzystanie z różnych form reklamowych. Jednym z głównych celów marketingu jest przyciągnięcie uwagi klienta i zainteresowanie go ofertą firmy. Czasem proste sposoby są skuteczne. Dlatego warto zainteresować się standami reklamowymi. Czym są standy i jakie są ich zalety? Zapraszamy do lektury.

Co to są standy reklamowe?

Standy reklamowe to stojaki z treściami reklamowymi, które wykorzystywane są do promocji firmy. Kształt standu reklamowego zależy od inwencji projektanta. Nie ma w tej kwestii żadnych zbioru zasad regulujących wygląd stojaka reklamowego. Stojak może być wykonany z różnych materiałów. Najpopularniejsze z nich to karton, plastik oraz drewno.

Główną zaletą stojaka reklamowego jest niski koszt wytworzenia. Najniższy koszt można osiągnąć dzięki wykorzystaniu kartonu. Stojaki z kartonu mogą być jednostronne. Standy reklamowe jednostronne sprawdzają się w miejscach o niewielkiej powierzchni. Z kartonu można budować również bardziej zaawansowane konstrukcje. Przykładem są tutaj standy reklamowe trójwymiarowe.

Jak powinien wyglądać stand reklamowy?

Ważną funkcją każdego stojaka reklamowego jest budowanie wizerunku promowanej marki. Dlatego logo firmy powinno zostać dobrze wyeksponowane na stojaku. Stojak powinien również przyciągać uwagę potencjalnych klientów. Popularnym zabiegiem jest umieszczenie na standzie wizerunku celebryty promującego daną markę. Dzięki temu można osiągnąć ciekawy efekt wizualny.

Pełna dowolność w projektowaniu kształtu stojaka sprawia, można na nim umieścić dodatkowe elementy. Niektóre stojaki wyposażone są w kieszonki, z których zainteresowane osoby mogą wyciągnąć ulotki lub gazetki z ofertą firmy. Konstrukcja niektórych stojaków umożliwia również wyeksponowanie promowanych produktów.

Jak osiągnąć dobry efekt sprzedażowy?

Inwestycja w promocję firmy powinna skutkować zwiększoną sprzedażą produktów lub usług. Standy reklamowe umożliwiają dostosowanie się do tego wymogu. Mogą zostać umieszczone w ciągach komunikacyjnych. W takich lokalizacjach sprawdzą się stojaki typu totem. Są to standy mające trzy ściany połączone ze sobą w kształcie trójkąta. Taka konstrukcja umożliwia zapoznanie się z treściami reklamowymi z każdej strony.

Standy reklamowe mogą mieć również znacznie mniejsze wymiary. Dobrym przykładem są tutaj standy umieszczane na ladach sprzedażowych. Głównym zadaniem takiego stojaka jest dobre wyeksponowanie konkretnego produktu. Dodanie atrakcyjnych treści reklamowych może znacznie poprawić zainteresowanie produktem.

Pokaż więcej

Related Articles

Back to top button
Close