Biznes

Reklama w internecie a w mediach tradycyjnych

Firmy zastanawiają się, jak najlepiej i najefektywniej reklamować swoje produkty. Reklama uznawana jest bowiem za dźwignię handlu – bez niej ciężko jest się, w dzisiejszych czasach, obyć. Na rynku oferta jest bardzo duża, niektórych produktów jest nawet za dużo. Markom zależy więc na tym, by się wyróżnić i odnosić sukcesy. Marketing w internecie a w mediach tradycyjnych – który wybrać?

Media tradycyjne i nowe media – definicja

Za media tradycyjne uznaje się obecnie prasę i telewizję. Są one obecne w życiu ludzi od wielu lat i użytkowane przez nich każdego dnia. Nowe media to internet i wszystko, co z nim związane. Internet jest stosunkowo nowym tworem w życiu człowieka, bo używamy go od około dwudziestu lat. Swoją największą popularność osiągnął, gdy powszechne stały się smartfony. Ludzie zaczęli go używać wszędzie, bo telefon komórkowy mamy ze sobą większość czasu.

Reklama w internecie a w mediach tradycyjnych – którą wybrać?

Nie da się jednoznacznie określić, czy lepsza jest reklama internetowa, czy w mediach tradycyjnych. Zależy to głównie od docelowego jej odbiorcy. Osoby starsze (60+) raczej nie używają internetu bądź nie są w tym tak biegłe – ta grupa wiekowa wybiera telewizję i gazety. Reklamując produkty przeznaczone dla nich, lepiej będzie więc wybrać media tradycyjne.

Ludzie w wieku 18-24 raczej nie czytają gazet i oglądają coraz mniej telewizji. Są oni przyzwyczajeni do internetu i biegle się w nim poruszają. Na młode osoby najlepiej zadziała reklama w internecie, bo na nią mają największą szansę trafić. Marketing w internecie to też np. pokazywanie produktów przez influencerów i blogerów, a ich największa część odbiorców to osoby młode.

Co więc z grupą wiekową pomiędzy młodzieżą a seniorami, czyli w wieku około 40 lat? Tutaj również efektywna będzie reklama internetowa. Osoby te nauczyły się korzystania z sieci. Nie są tak biegłe jak młodzież, ale używają portali informacyjnych, wysyłają maile. Czytają też zwykle gazety i oglądają telewizję. Tutaj dobór metody zależy bardziej od konkretnego produktu. Te dla ogółu ludności można reklamować w dużych, tradycyjnych mediach (np. żywność – w telewizji), a te dla wąskiego grona – w internecie, na portalach branżowych czy w newsletterach.

Pokaż więcej

Related Articles

Back to top button
Close