Google tag manager – co to jest?
Google po raz kolejny udowadnia, że programistą może być każdy, wystarczy mieć do tego odpowiednie narzędzie. Kiedy handel, usługi, informacje i media sprawnie działają w internecie, twórcy portali mogą mieć nad nimi jeszcze większą władzę. Google tag manager został stworzony do kierowania słowami, które przecież reklamują i sprzedają. Jak działa i kto może z niego korzystać?
Z google tag manager każdy może być informatykiem?
Google we wszystkich swoich odbiorcach widzi informatyczny potencjał. Skoro użytkownik potrafi włączyć komputer, obsługuje pocztę, przegląda informacje i social media, dlaczego nie mógłby brać czynnego udziału w tworzeniu własnych stron internetowych?
Google tag manager, o którym w wielu branżach jest coraz głośniej, zaprasza wszystkich do poukładanego świata “tagów”, które przecież współczesny świat budują. Szczególnie ten wirtualny, w którym prowadzone są biznesy i liczne transakcje handlowe.
Jak działa google tag manager ?
Skomplikowane zasady programowania dla wielu są “czarną magią”, której nawet nie chcą dotykać. Nawet jeśli ktoś prowadzi sklep internetowy, portal lub bloga, wydaje się, że wszystkie prace powierza ekspertom. I tak faktycznie jest. Nie każdy urodził się informatykiem, aby znać język programowania typu HTML, CSS, JS, PHP.
Prowadząc internetowy biznes trzeba mieć świadomość, że wartość słów i przycisków na stronie ma duże znaczenie. Z pozoru nic nie znaczące przyciski, zarządzają marketingiem, reklamą, sprzedażą i kontaktem z klientami. Wiedząc o tym, świadomość się zmienia.
Zmienia się także sposób myślenia o własnym wpływie w wygląd strony. Google tag manager to narzędzie, które zostało stworzone z myślą o laikach programowania, którzy jednak prowadzą w sieci biznes i dzięki szybkiej reakcji chcą na bieżąco śledzić ruchy na stronie, zbierać niezbędne informacje i sprawdzać zachowania użytkowników.
Samodzielność = decyzyjność
Informatycznym poliglotom, którzy sprawnie władają specjalistycznymi językami można zostawić skomplikowane prace i budowanie stron. Google tag manager wyręcza ich w codziennych, “drobnych” pracach o które często zgłaszali się ich klienci.
Pobierając narzędzie google tag manager samodzielnie można dodawać określony fragment kodu lub tag. Znacząco oszczędza to czas, ponieważ zmiany są widoczne w kilka sekund. Zalety? Samodzielny wpływ na moderację strony, a tym samym śledzenie aktywności użytkowników lub prowadzenie kampanii marketingowych.