Biznes

Jak poprawić atrakcyjność swojego produktu

Sprzedawanie produktów dzisiejszych czasach jest z jednej strony łatwa, ponieważ każdy klient ma dostęp do sklepów oraz internetu, a z drugiej strony strasznie trudna, ponieważ nasz produkt musi konkurować o uwagę klienta. Jak poprzez skuteczne konfekcjonowanie towaru możemy poprawić sprzedaż konkretnego produktu?

Tworzenie zestawów promocyjnych

W pewnych okresach roku, na przykład świąt Bożego Narodzenia warto zainteresować się ofertą tworzenia zestawów promocyjnych. Bardzo dobrze w oczach psychologów sprzedaży widoczne jest sprzedawanie większej ilości produktów poprzez sprzedaż komplementarną. Co to znaczy? Poprzez konfekcjonowanie produktów zestawy, które swoim przeznaczeniem są podobne, klient wybierając ten dodatek do produktu właściwego chętniej sięgnie później po sam produkt główny z zestawu. Jest to świetny sposób na promocję podczas wchodzenia nowego produktu na półki sklepowe. Zachęcenie klienta do zakupu poprzez dołożenie produktu dodatkowego otwiera u klienta chęć wydania pieniędzy. Bardziej bowiem opłaca się zakupić zestaw niż wydawać pieniądze na pojedynczy produkt.

Specjalne zamówienia opakowań do produktów spożywczych

Jeżeli chodzi o produkty spożywcze, a w szczególności formy sałatek czy innych gotowych dań warto zainwestować sporo pieniędzy w wybranie i zaprojektowanie odpowiedniego pojemnika. Klient podchodząc do gotowego produktu, trzymając go w ręku od razu wyobraża sobie jak on będzie wyglądał na jego talerzu. Poprzez skuteczne konfekcjonowanie towaru podnosimy atrakcyjność dania. Dlatego jest on znacznie chętniej wybierany. Ważna jest również prostota zastosowania. Jeżeli dzięki konfekcjonowaniu produktów klient musi wykonać tylko jeden, prosty ruch, aby móc zjeść sałatkę, to istnieje duże prawdopodobieństwo, że sałatka wyląduje w jego koszu zakupowym. A im częściej, tym lepiej, tym większa sprzedaż i zyski firmy.

Rozmiar do konkretnych form produktów

W zależności od tego co chcemy sprzedać musimy zastanowić się jakie opakowanie będzie najlepsze. Jeżeli chcemy sprzedawać gotowe dania, to konfekcjonowanie towaru powinno być ukierunkowane na wagę produktu w zakresie 250-400 gram. Tyle średnio waży porcja jedzenia, jaką przeciętny konsument powinien zjadać ze swojego talerza. Sprzedając właśnie taką ilość, ułatwiamy klientowi oszacowanie ilości potrzebnych do zakupienia. Łatwe zakupy są szybkie i zdecydowane.

Pokaż więcej

Related Articles

Back to top button
Close