Biznes

Prosty system CRM

Podstawą dobrze prosperującego przedsiębiorstwa jest bardzo wysoka jakość obsługi klienta, dobrze przeprowadzony proces sprzedaży oraz adekwatne działania marketingowe. Każde przedsiębiorstwo, które chce, aby wszystkie z tych trzech elementów prawidłowo działały musi, zbierać dane zarówno na temat aktualnych, jak i przyszłych klientów. Jednym ze sposobów, aby usprawnić ten proces jest system CRM.

System CRM – co należy o nim wiedzieć?

Najprościej rzecz ujmując profesjonalny system CRM to oprogramowanie, które jest wykorzystywane do zbierania wszystkich informacji na temat klienta, które pozwalają na poprawę funkcjonowania działu sprzedaży, marketingu oraz działu obsługi klienta. W praktyce oznacza to, że w ramach systemu gromadzone są m.in. takie informacje jak:

– imię i nazwisko,
– wszystkie dane kontaktowe,
– informacje o zajmowanych stanowiskach.

Dodatkowo w ramach systemu zbierane są wszystkie kontakty, które miały miejsce pomiędzy klientem a firmą. Oznacza to, że w ramach oprogramowania zapisywana jest wymieniana korespondencja mailowa, rozmowy telefoniczne oraz dane ze wszystkich innych kanałów komunikacji. Innymi słowy, firma zyskuje możliwość skompletowania wszystkich danych, które pozwolą na kompleksową obsługę klienta.

Korzystanie z systemu w praktyce

Nawet prosty system CRM pozwala na usprawnienie pracy zespołu handlowego, zespołu marketingowego oraz działu obsługi klienta. Prawidłowo wykorzystane dane pozwalają m.in. na stworzenie skuteczniejszych kampanii reklamowych, czy też na tworzenie kluczowych z punktu widzenia marketingu profili idealnego klienta.

W przypadku działu handlowego podstawową korzyścią związaną z systemem CRM jest możliwość m.in. pełnej automatyzacji wielu kluczowych obszarów pracy sprzedawców. Mowa m.in. o pisaniu tzw. follow-upów, czy też o raportowaniu aktywności. Z kolei podstawowe korzyści dla działu obsługi klienta to m.in. możliwość łatwego śledzenia interakcji między firmą a klientem.

System dopasowany do potrzeb

Nie ulega wątpliwości, że nawet prosty system crm każdorazowo powinien być dopasowany do indywidualnych potrzeb przedsiębiorstwa. Z tego względu oferowane systemy odznaczają się bardzo dużą odmiennością oraz innym poziomem funkcjonalności.

Z tej prostej przyczyny każde niewielkie przedsiębiorstwo, które chciałoby skorzystać z prostego systemu powinno w pierwszej kolejności zdecydować się na darmowy okres próbny, który jest udostępniony przez wielu kluczowych dostawców systemów zarządzania relacjami z klientami.

Pokaż więcej

Related Articles

Back to top button
Close